lördag 23 maj 2009

Allt är inte som det varit

Förut (ett mycket glidande begrepp) skulle man kämpa på i alla väder.
Förut skulle man inte klaga.
Förut skulle man stå ut.
Förut skulle man klara sig själv.

Och det som inte dödar härdar... eller?

Nej, det som inte dödar dig kan lämna dig bitter och skadskjuten också.

Nu för tiden väljer vi våra strider och kämpar bara för det som är sant i hjärtat.
Nu för tiden påtalar vi felaktigheter och ändrar dem.
Nu för tiden står vi inte ut - vi lever.
Nu för tiden ber vi om hjälp och hjälper gärna andra.

Rädslan för hur saker ska vara och vad folk ska säga och tänk om jag misslyckas är inte konstruktiv, den är ett fängelse.
Jag vill våga vara mig, med fel och brister och i alla min mänsklighet. Vågar jag låta mig vara mig så vågar jag också låta dig vara dig.

Jag har många spännande möten att se fram emot, om jag är tillräckligt modig och stark för att bara vara jag.

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar