måndag 18 januari 2010

Störande uppförande?

Stör du dig ibland på att berusade människor raglar runt och sjunger på förortstorget nära Systemet?

Stör du dig på att drogpåverkade människor står i sin egen värld och knäar just där du tänkte gå?

Stör du dig på att hemlösa tigger på stan?

Jag stör mig extremt mycket på att någon år efter år får leva i missbruksmisär utan att någon lyckas hjälpa dem.
Jag stör mig väldigt på att vi i det välmående Sverige fortfarande har människor som sover på gatan.

Men nu finns de alkoholister, narkomaner och hemlösa så då ska de banne mig synas också.
Bättre ställt är det inte här i landet och då ska problemen också synas där vi sätter våra fötter och ligga i vårt knä så att vi inte glömmer.
Så att vi inte väljer att blunda.
Så att vi inte har valet att titta bort.

Så här ser det ut i Sverige i dag - vad tycker du att vi ska göra åt det?

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar