söndag 7 mars 2010

Internationella kvinnodagen

Visst finns mycket att göra innan relationerna, samhället, nationen och världen blir jämställda.
Var och en får ta en liten bit i sin närhet som man faktiskt kan påverka och kolla läget. Hur ser det egentligen ut på din arbetsplats, i dina relationer - i dina drömmar?

En slant kan ni skänka till www.kvinnatillkvinna.se Plusgiro 901800-3

Den urgamla Gudinnan som dyrkats långt innan en-Guds-systemet kan ni lära känna bättre här www.tealogerna.nu

Kvinnor som kämpar för förändring och upprättelse hittar ni här www.nätverketpris.se

Men i många sammanhang har vi också kommit långt och det är dags att lyfta blicken, att höja medvetandet.
Att fråga sig hur en man ska vara, eller en kvinna, är i många sammanhang ointressant.
Hur ska en människa vara?

Jag tar mig rätten att se bortom kvinna och man, jag frågar mig själv:
Hur vill jag vara som människa?

Det är en lyx att kunna lyfta blicken så för kvinnor runt om i världen.
Det är också vår skyldighet att fortsätta framåt, vi som har möjlighet.

Till sist ett kärleksfullt tack till dem som aldrig vänt mig ryggen: mina systrar.

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar