tisdag 22 september 2009

Tonårsfylla

Det är inte konstigt om man dricker alkohol som tonåring.
Vuxna gör det ju - och blind är man förvisso inte.

Det är inte konstigt om det någon gång blir för mycket.
Det blir det någon gång, för de flesta.

Det är inte konstigt om man gillar det i lagom mängd.
Alltså - jag gör det och jag är inte konstig... eller hur var det nu?

Men det gör lite ont i mitt hjärta när jag ser fulla tonåringar.

För jag vet att någon av dem dricker för att slippa en vardag där de mår dåligt.
Jag vet att någon av dem dricker för att fylla svarta hålet innanför.
Jag vet att någon av dem dricker varje helg bara för att det redan blivit en vana.

Alla tonåringar, ni som tycker att vuxna är pinsamma, vuxna fattar inget, vuxna vet inte hur det är - i vissa fall har ni ju rätt.
Så se till att inte härma oss när vi beter oss pinsamt, ogenomtänkt och illa. Se till att inte dricka av fel anledningar som många vuxna gör.

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar