söndag 10 juli 2011

Tata - rapport från Ungern

Årets europeiska träningsläger för min karateorganisation hölls i en väldigt trevlig stad utanför Budapest som heter Tata (bara det!).

Deras olympiska träningscenter hade två stora hallar för träning och låg fint vid en stor park med sjö och uthyrning av båtar.

Allt var förvånansvärt (fördomar, fördomar) välordnat, välstädat och fint i hela denna lilla stad. Många planteringar, parker, vatten och cykelvägar. Vi åkte också innan värmen landade över 30-gradersstrecket...

Sista dagen var vi i Budapest och dit skulle jag gärna åka tillbaka för att hinna besöka baden och ölkaféerna... och lite annat ditt & datt.

Jag tränade en del, så länge nacken höll, och nu är jag väldigt sugen på att komma tillbaka till min egen träning igen!
Liten var ett under av tålamod, nöjde sig med ungerska barnprogram och glass...

För en gångs skull blev det dock inga vykort skickade! Men kära, vänliga och soliga hälsningar till Er alla från

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar