tisdag 27 april 2010

Att se sig själv (i tidningen Hälsa)

Så kom jag med till sist då, i majnumret. Bilderna som togs i höstas kan väl lika gärna tas för tidig vår...

Och det är så bra - att se sig så där på håll, med lite distans.
Jag säger där i tidningen att jag har det väldigt bra. Och det har jag ju... men sanningen att säga har jag nog varit lite gnällig på sista tiden.
Jag gjorde en axeloperation som gick si sådär. Och en hel del smärtstillande har det varit några månader - men satt i perspektiv är det ändå en fjärt i rymden.

Ingen kroppslig smärta klår den själsliga. Jag har det bra.

Ibland behöver man en spegel som hålls upp så att man kan se sig själv klart och tydligt. Det är viktigt när chansen ges - titta inte bort. Titta ordentligt så att du vet vad som ska putsas bort, vad som ska behållas och vilken glans som behöver putsas fram.

Gör dina medvetna val.
Eller som det står i Lao Tzus "Tao Te Ching":

Must you value what others value,
avoid what others avoid?
How ridiculous!


/Emma

Köp gärna min bok "så mycket stolthet man har råd med" genom förlaget, www.trombone.se

2 kommentarer:

  1. Hej Emma, jag hittade hit via HÄLSA. Vi träffades på YSK lite snabbt det var jag som frågade om min son kunde komma på lägret även fast han inte fyllt 14 än ...
    Jag stod i affären och tänkte köpa en helt annan tidning men så tog jag den här :) Jag var själv med i Samma tidning och med liknande tema för ett tag sedan. Jag berättade om hur jag använde karaten som hjälp mot panikångest och deprission mm och även om att våga leva livet som man vill.
    Det var ett fint reportage om dej.
    Vi kommer att vara i Estland och tävla när du håller lägret men nästa gång så kommer han och är i rätt ålder :)
    Ha det bra
    Jannika

    SvaraRadera
  2. Hej & tack! Karate är bra till mycket ; )
    Låt oss leva livet som vi vill och Lycka Till i Estland!

    SvaraRadera