lördag 1 maj 2010

Helig trumma från Jokkmokk




Har du funderat på att bygga dig en trumma?
En trumma att sjunga med i skogen, resa med trumslagen, hjärtslagen, trumma dig hel, trumma hela vår jord...


Jag ville gärna bygga en trumma. Men tid och plats och liv blev inte så i alla fall - vilken tur!
För uppåt fanns det redan en dröm, en vind, en tanke om en trumma som väntade på att byggas just åt mig.

I min väg kom en kvinnlig trumbyggare, konstskapare, lyssnare...
Det var mycket viktigt den här gången att min nya trumma skulle byggas av en kvinna. För en kvinna.

Den sjunger så vackert.
Den talar till mig och känns så bra i handen.
Den bär minnen, hemligheter, heligheter...

Den är ny kraft för mig.





Se fler trummor byggda av Gun Hofgaard på http://www.ge-hofgaard.se
...och mycket annat!

Tack Gun.

/Emma

Bilderna är från Guns hemsida, det är inte just min trumma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar