söndag 6 mars 2011

Vårdagjämningsceremoni

Söndagen den 20:e mars kommer jag tillsammans med min korpsyster att hålla en ceremoni för att fira vårens ankomst och för att hedra en speciell plats.

Det blir framåt kvällen i närheten av Stockholm.

Vi bottnar i olika schamanska traditioner och har det som utgångspunkt när vi skapar heligt rum och helig cirkel.

Utövare av andra andliga traditioner är välkomna att delta i firandet av ljuset och Modern som vaknar - ingen är välkommen för att titta på.

Om Du är intresserad så skicka ett mail och berätta något om Dig själv så får Du mera information.

Ljus & kärlek
/Emma

1 kommentar:

  1. Glad att någon firar rätt Gudddom vid denna tid på året, Hedning som du och alla de dina väl är... Upptäckte nyligen att jag har skriftligt bevis hemma för det faktum att jag gick ur statskyrkan för 15 år sedan - och har man gjort det, är man HEDNING per definition, dvs icke-kristen.

    Min tradition, dvs Asatron, med Freja och Oden som de två främsta jag hyllar, säger visserligen Segerblot istället för vårdagjämningsceremoni, och vi hyllar främst Gerd eller Njärd eller Nerthus eller Jord, men jag tycker att ni har "rätt stuk" när ni säger att alla skall delta, alla skall bidra och ingen är åskådare.

    Önskar er alla å det Frejdigaste lycka till !

    SvaraRadera