onsdag 18 juni 2014

Kulturmannen Rune

Kulturmannen är på väg mot utrotning, kan man läsa i pressen.

Vill man läsa om Kulturmannen Rune kan man köpa min bok på www.trombone.se
Med viss inspiration från en skådis - eller konstnär kanske, beroende på om du frågar honom själv...

När jag har läst debatten har jag nog blandat ihop Kulturmannen med Det Manliga Geniet.
Eller är det samma person, kärt barn har ju många namn.

Vad som liksom sticker ut i minnet nu är hur otroligt ointressant "Rune" var.
Han hade absolut inget att säga som rörde mig eller min verklighet eller ens något intresse av kultur,han var liksom nog själv - en gåva till världen helt enkelt.
Och därför är "Rune" på väg mot utdöende. Han kan inte kommunicera, han kan bara orera.

Och vad ska man med "Rune" till när man har Sara Granér!
En Sann Nutida Kulturkvinna, kanske ett geni.
Ljusår framför de manliga, självutnämnda genierna.

När dinosaurierna dog ut fanns det ju andra arter som kunde blomstra.
Och just nu har Sverige många vildvuxna blomsterrabatter att glädja sig åt!

Sorry "Rune", någon gång i livet ska jag sitta med ett glas rödvin, framför brasan medan höstregnet trummar mot rutan och råbeundra Sara Granér. Jag ska berätta för henne hur hennes konst berört mig och betyder något viktigt för mig.
Jag ska ge henne allt du aldrig fick - för hon förtjänar det (och du är bara en bajskorv).

/Emma








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar