onsdag 9 juni 2010

Ulf Kristersson i Stockholm stadshus ljuger

Eller har bara inte varit ute i verkligheten, vad vet jag.
Läs nedan:

Moderaterna i Stockholms stad & länUlf Kristersson: Färre hemlösa bodde på härbärge 2009Publicerad av admin på 18 mars, 2010 Under varje natt 2009 har staden levt upp till tak över huvudet-garantin som infördes i Stockholm år 2000. Den innebär att alla hemlösa som inte själva kan ordna nattlogi erbjuds en plats för natten av socialtjänsten. Sedan införandet av Hemlöshetsjouren 2009 har färre personer behövt söka sig till stadens härbärgen. Hemlöshetsjourens uppgift är att så många som möjligt ska få långsiktig kontakt med socialtjänsten i samband med nattlogi och istället komma i mer ordnade boendeformer

Får inte du uppfattningen att alla hemlösa erbjudits tak över huvudet i Stockholm 2009 - varje natt?
Men jag jobbade på ett lågtröskelboende 2009. Jag vet helt säkert (för jag var där - i verkligheten) att klienter hos oss blivit nekade plats på härbärge då de varit avstängda vid vårt boende. Inte avstängda pga hot eller våld utan för annat - det är alltså personer som har rätt till tak över huvudet.
Men Ulf - reality check, de fick sova i en trappuppgång eftersom de nekades en säng på härbärge.

Hör av dig till mig om det är annat i verkligheten du undrar över!

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar