fredag 4 juni 2010

Studenttider

Lycka till studenter, med den ljusnande framtiden som är Er.

En del skit efter de äldre generationerna får ni väl plocka upp men annars bestämmer ni själva var skåpet ska stå och hur ert liv ska bli.

Sträva efter lycka. Ett högt satt mål - men varför sikta lägre?
Kom bara ihåg att sann lycka kommer inifrån.

Jag rörde mig med pengar en gång i tiden. Åt på de finaste restaurangerna, beställde flera flaskor champagne per utekväll och bodde med pool och sparrisodling i trädgården... Men jag var inte lycklig. Jag var ganska vilsen och väldigt ofärdig med mig själv. Längst inne en ganska sorgsen person.

Får du pengar är det en bonus - men det har inget att göra med hur lycklig du är. En del blir tvärtom besatta av att hålla sin höga levnadsstandard och status så att pengarna blir deras direkta olycka.

Sann lycka kommer inifrån, förhoppningsvis till Dig också.

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar